Saturday 17 November 2012

Ish! Apa main sihir-sihir nie ?

Assalamualaikum :)

Jom Senyum dulu...!!!!! Sebab senyum tu penawar duka :)

Btw teman-teman yang di rahmati Allah sekalian :) Entry kali nie saya nak angkat isu yang berat sikit. Nampak macam bodoh tapi ramai sangat orang Islam kita terjebak dengan benda yang mengarut nie. Pada mereka yang tak percaya cam mengarutlah kan tapi jadi something yang ajaib pada mereka yang percaya. Haa.... Apakah itu..??? Jom kita terjahhhhhhhhhhhhhh...! :)

Ok korang actually saya nak cakap fasal ilmu hitam. Orang yang main ilmu hitam ni orang yang belajar agama tak habis. Dah terang pangpang dalam al-quran cakap sihir menyihir nie dosa besar :) Syirik :) Haish!!! Golongan yang menyekutukan Allah ni tak fikir dulu ke sebelum bertindak??? Sila Jawab :)

Untuk pengetahuan korang semua ilmu sihir nie seperti di dalam firman Allah S.W.T dah wujud sejak zaman Nabi Musa a.s lagi.. Ha lama kan...? :) Sihir ni maksudnya ilmu yang berkaitan perbuatan secara halus melalui pertolongan makhluk ghaib, iaitu dengan bantuan syaitan atau jin yang bertujuan untuk memudaratkan atau mengelirukan manusia :) Ai tolonglah jangan buat jahat kat orang :)

Perbuatan mensyirikkan Allah ni haram. Tahu tak kenapa? Pertama, boleh membatalkan iman & merosakkan akidah kita. Kemudian memang tak boleh di nafikan lagi golongan macam tu menolak kekuasaan Allah dengan menolak daripada meminta pertolongan dengan Allah sebab dah dapat bantuan daripada Syaitan kan.. Malah boleh memecah-belahkan masyarakat & juga menimbulkan fitnah. Tak fasal-fasal dah mencemarkan kesucian agama Islam. Sebab nila setitik, rosak susu sebelanga :)

Sihir ni pulak ada macam-macam sebenarnya and ada bermacam-macam alasan kenapa orang menggunakan sihir ni. Contoh ada yang sihirkan orang sebab nak memiliki seseorang tu kan. Saya pun ada pengalaman terkena magik ni. Subhanallah :) Actually satu pengalaman yang sangat menarik dan mencabar kekuatan hati. Tetapi alhamdulillah sekarang sihat sejahtera :)

Teman-teman yang di kasihi Allah sekalian.  Kalau kita suka kat some one tak payah la main sihir-sihir nie.. puh sana puh sini... happuiiiiiii...! tak gentleman la kan. Kalau berani cakap face 2 face. Kalau nak dapat berkat Ya Rahman after solat doa lah...  Allah lebih mengetahui apa yang kita ketahui. Allah adalah tempat yang paling tepat untuk kita meminta. Yang duk p mintak dengan jin syaitan yang tak p sekolah pasai pa? :) Tu lah silap kita. Tahu tak orang yang terkena ilmu hitam terseksa jiwa raga. Tak rasa bersalah ka buat orang rasa lagu tu? :) Macam mana kalau family kita or kita sendiri yang terkena? Ha baru ternganga. Haru biri-biri hidup... Buat apa pun tak jadi :) Hidup ni karma. Kalau kita buat orang... Nanti orang buat kita balik :) Mau ka? Kalau tak mau duduk diam-diam :)

Kepada sesiapa yang dah pasang niat, sedang memasang niat or baru terfikir sat lagi nak pasang niat untuk menyihirkan orang tak pe. Teruskanlah usaha anda. Tapi ingat! Jeng...Jeng..Jeng... Azab Allah S.W.T Subhanallah. Kita yang belum rasa pun dah cakap sakit. Yang tengah duk rasa tuh??? Macam mana pulak kannn :) So sendiri mau ingat :)

Wasalam :)

No comments:

Post a Comment