Monday 26 November 2012

Cinta Anugerah & Fitrah

Bismillahirrahmanirrahim :)

Cinta? Perkataan cinta tak pernah lekang dari bibir manusia yang punya hati. Cinta tu terlalu luas pengertian dan pengamatannya. Setiap manusia ada cara yang tersendiri untuk melempiaskan rasa cinta kepada orang yang kita sayang. Nampak macam mudah tetapi bila soal cinta menghasut hati kita kemungkinan dalam dilema :)

Setiap orang berhak menyatakan hasrat hati kepada sesiapa saja :) Tak berdosa pun. Asalkan niat tu betul. Hati kena jujur. Ajaibnya cinta ni kita manusia tak sedar pun bila masa kita jatuh cinta dan bila masa hati tiba-tiba ada cinta :) Bila dalam hati dah ada taman... wahhh bahagianya. Dengan cinta manusia belum cukup. Cinta manusia janji bahagianya tak ada jaminan. Tetapi cinta Allah jaminan bahagia selamanya :) Kekal abadi :) Subhanallah. 

Saya tidaklah menolak cinta manusia. Sebab cinta di dalam hati adalah anugerah yang paling indah. Tujuannya untuk memenuhi fitrah manusia :) Tanpa cinta manusia tak akan aman. Hidup manusia mesti porak peranda :) Kucar kacir :) Sebabnya dari cinta lahirnya sifat kemanusiaan di dalam diri manusia. Nampak tak? Betapa besarnya fungsi dan manfaat cinta kepada manusia :) Sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang kita ketahui :)

Cinta manusia? Hargai cinta manusia yang mencintai kita :) Bersyukurlah dengan cinta dia yang Allah anugerahkan ke dalam hatinya untuk kita :) Saya terima cintanya kerana cintanya itu adalah pemberian dari Allah dari dirinya untuk saya :) Saya terima cintanya kerana Allah adalah pemilik cinta dari hati dia :) Makanya saya menerima cintanya kerana cinta Allah :)

Wahai pemilik hati :) Allah yang mencipta seluruh alam :) Yang membenihkan buah kasih dan cinta :) Saya tak mahu kerana cinta hati menjadi gelap gelita :) 

Wahai pencinta yang mencintai hati ni :) Sungguh saya menerima cinta kerana Allah S.W.T :) Cinta manusia sesama manusia adalah cinta Allah kepada hambaNya :)

Peliharalah hati daripada cinta yang menyesatkan :) 
Jangan menangis kerana kehilangan :) 
Allah menjanjikan yang terbaik untuk kita :)
Yang terbaik mungkin saya dan mungkin awak :)
Jangan bina harapan yang mengunung kepada manusia
Letaklah harapan kepada yang Maha Pemilik Cinta :)

Cinta Itu Milik Allah :)
Biar Allah Saja Yang Menentukan :)
Doa Doa Doa Doa Doa

Berdoalah Dengan Sabar
In Syaa Allah :)


No comments:

Post a Comment