Monday, 31 December 2012

End Of December :(



Hari ni rasanya seperti kurang sesuatu. Mungkin esok kekurangan tu akan diisi. Siapa tahu ketentuanNYA ;)

End Of December
End Of You And Me
T.q Love
I tried my best
May ALLAH Bless You 


Pejam celik pejam celik hari ni dah 31 .12.2012. Hati ni rasa sedih & sayu sangat nak tinggalkan 2012
Terlalu banyak memori manis yang mungkin tak dapat pada 2013 nanti. Tapi in shaa ALLAH mudah-mudahan tahun 2013 nanti hidup ni lebih baik & diisi dengan ilmu-ilmu yang bermanfaat untuk dunia dan akhirat ;)

Assalamualaikum ;)
Zara Saae
Puncak Perdana





Thursday, 27 December 2012

Puisi Sekuntum Bunga Matahari

Ku tuliskan sebuah puisi
Untuk Engkau Rasai 

Puisi Sekuntum Bunga Matahari
Satu tulisan kisah ratapan hati
Hati Aku dan Bukan Hati Kamu


Hanya sekuntum bunga matahari aku semai di taman hati
Tiada dua
Tiada tiga
Cuma Sekuntum

Sekuntum Bunga Matahari
Aku sirami dengan Air Kasih
Aku Bajai Dengan Cinta Suci
Aku Hidupkan Dengan Senyuman Abadi

Semakin Hari Suburnya Semakin Galak Bahagia
Ku Cari Layunya Tidak Jumpa
Gugurnya Pun Tiada

Walaupun Langit Tidaklah Selalu Cerah
Ku Biarkan Saja Hati Berenang Sendiri Dalam Ombak Kesepian
Kerana Ku Yakin Tidak Akan Lemas Dalam Dakapan Ilahi

Zara Saae
27.12.2012
Puncak Perdana

Wednesday, 19 December 2012

Istikharah: Memilih, Dipilih Atau Terpilih

Assalamualaikum :) Entry saya kali ni saya nak cakap fasal istikharah. JODOH punya hal :)


Menurut Ummu Anas di dalam bukunya  Istikharah Cinta (2012), istikharah bermaksud memohon petunjuk daripada ALLAH bagi menentukan pilihan dan keputusan yang terbaik.

Setiap orang mesti akan berada dalam kesulitan. Dengan cara solat dan doa In Shaa Allah ALLAH akan permudahkan kesulitan tu :)

Sebelum ni saya cuma dengar sahaja daripada teman-teman tentang istiharah. Lepas itu, saya lebih memahami erti istikharah selepas sahabat kesayangan saya ini telah pinjamkan saya sebuah buku iaitu Istikharah Cinta :) 

Alhamdulillah :) 
Sekadar berkongsi rasa. Mungkin ada yang tidak berapa selesa dengan luahan ni. Maaf :)
Saya pun manusia biasa. Mengalami kesulitan dalam membuat keputusan. Biasalah :) semua orang mahukan yang terbaik terutamanya dalam hal jodoh :) Fasal jodoh ni saya tak boleh nak main-main. Jodoh menentukan kehidupan saya dunia dan akhirat. Saya perlu memilih yang terbaik :)

Setelah beberapa saat dalam kehidupan saya :) Bukan cinta lagi yang saya kejar :) Mungkin ada yang tak setuju dan mungkin ada yang setuju. Maksud saya bukan dah tak nak bercinta. Tetapi cinta saya tidak kenal rupa. Cinta saya tidak kenal masa. Saya seperti bercinta pada yang tiada :) Bukan dah give up. Cuma saya dah letih pujuk hati sendiri. Tak mudah untuk seorang perempuan nak bertahan bila ditinggal gantung tak bertali. Lelaki kena faham hati dan perasaan perempuan :) Lelaki kena faham jugak perempuan mana boleh tunggu lama-lama. Ingatlah... saya isteri.. Saya nak lahirkan zuriat yang sihat untuk suami :) Kalau kahwin lambat :) Umur dah tua nanti ?? Saya tak nakkkkkkkkkkkkkkk :) Tetapi hati saya sedang bertahan untuk dia walaupun dia tak pernah wujud. Walaupun Dia hanya  sebuah fantasi. Hadir dalam mimpi. Dan terus biarkan saya menangis dalam realiti :)

Dalam hati saya yang sedang kosong kosong kosong dan kosong ni mungkin ALLAH makbulkan doa saya :) amin alhamdulillah. Kerana takut sakit dan kecewa lagi saya tak nak letak harapan lagi dekat dia. Saya menangis macam perempuan lain jugak. Bukan saya tak usaha mencari cinta yang saya pertahankan. Cuma terfikir kenapa saya nak kejar cinta yang lari daripada hati saya :)  Lari dan terus berlari tanpa haluan. Saya dah tak nampak di mana cinta dari dia. Kalau betul dia sayangkan saya. Dia tak kan sakitkan hati saya. Tak kan biarkan saya sendiri macam ni. Saya cuma mahu jadi seorang isteri dan mahu jadi pendampingnya. Kalau tak mahu saya janganlah diam. Ini bukan kali pertama saya merasa. Dua kali bercinta dua kali saya rasa benda yang sama. Diperlakukan dengan benda yang sama :) Saya redha. Mungkin ALLAH menguji hati saya dengan cara ni :)

Empat tahun saya membina satu cita-cita. Cita-cita untuk bersama dia. Tetapi sekarang istana cita-cita tu terbengkalai macam tu saja :) Ditinggal usang tak berpenghuni lagi dah :) Di mana tuan punya istana tu saya tak tahu. Saya tak tahu. Saya tak tahu. Saya tak pernah tahu :) Ada hikmah yang tersembunyi :) Kadang-kadang hati jahat nie selalu merungut apa lagi selepas ni. Saya dah tak sanggup :(

Dalam hati seorang wanita mestilah mahukan teman yang boleh dijadikan sahabat dan suami. Yang memahami. Saya merasa Allah mengambil cinta si dia dari saya perlahan-lahan. Walaupun saya mahukan dia. Allah mungkin tak akan bagi apa yang kita suka sebab ALLAH lebih mengetahui mungkin apa yang kita suka bukanlah yang terbaik untuk kita dan mungkin akan memudaratkan kita :) Walaupun hati saya tak mahu hilang dia. Ya Allah perit sangat nak hadapi perasaan tu. 

Dalam hati yang sedang kosong. Bingung. Keliru. Takut. ALLAH dah merancang sesuatu. Saya perlu membuat keputusan untuk hidup saya. untuk hati saya. Tuhan memberi peluang untuk saya memilih :) Walaupun saya ditinggal gantung tak bertali tetapi tanpa sedar ALLAH dah meniupkan roh cintaNYA di dalam hati seorang hamba yang saya mengenalinya sebagai seorang teman :) Tetapi saya tidak meletak harapan apa-apa :) Saya terharu dengan niatnya yang mahu memperisterikan saya sedangkan pemilik cinta saya tak pernah dengar panggilan dari hati saya. Mungkin dia tak merasa cinta saya. Saya bertahan dengan sabar dan doa. Dan semua untuk dia :)

Cinta saya meninggalkan saya gantung tak bertali :) Tidak mengapa. Salah saya :) Sahabat pula mahu jadikan saya pendamping hati hingga ke syurga :) Walaupun saya tak cinta. Tidak mengapa. Kalau saya adalah tulang rusuk awak yang hilang tu pasti ALLAH akan kembalikannya kepada awak tanpa kesulitan :) Saya tak merasa ianya sebuah kesulitan yang boleh buat saya jadi gila untuk memikirkan apa yang terbaik. Saya mengambil kesulitan ini sebagai sebuah peluang yang ALLAH bagi untuk saya memilih. 

Saya memilih untuk Istikharah. Saya memilih untuk memohon ALLAH menentukan yang terbaik untuk saya dan mohon ALLAH meredhai saya :) Tiada lagi harapan cinta yang menggunung. Biarlah ALLAH saja yang menentukan :)

Awakkk ? Saya cuma nak bahagia. Dan saya sedang berjuang untuk kebahagiaan saya. Walaupun awak tak pernah ada di sisi saya tetapi ALLAH tak pernah tinggalkan hati saya sendiri walaupun satu saat :)

Dalam istikharah ini mungkin saya akan memilih :) Mungkin saya akan dipilih :) Dan mungkin saya yang akan terpilih :) Hanya ALLAH saja yang lebih mengetahuinya :) Doakan saya :)

Thursday, 6 December 2012

Akhirnya Kau

Assalamualaikum :)
Halluuuuuuuuuuu... Jom Senyum dulu :)
Entry kali nie saya nak buat satu adaptasi kononya ajelah adaptasi dari lirik lagu KU AKUI by HAFIZ. Baca gubahan saya sambil dengar lagu ni ok :) Jom!


Aku mahu katakan kepada mu kekasih
Kesilapan yang pernah kau lakukan dulu
Ternyata kau yang harus dipersalahkan
Kau akuinya sendiri

Kau terlalu leka dengan kerjaya
Kau terlalu mengejar kekayaan di dunia ni
Kau tahu betapa hancurnya hati ku laluinya sendiri
Kau akuinya sendiri

Jika kau dapat mengulanginya lagi
Sebuah perjalanan cinta bersama aku
Aku yakin kau kan jaga
Sebaik-baik cinta ini

Kini kau rasa kehilangan
Kau sedar betapa pentingnya aku di sisi
Yang selalu ada
Yang selalu rindu
Terhadap diri mu

Jangan!Jangan!
Jangan kau ulangi lagi

Jika kau dapat mengulanginya lagi
Sebuah perjalanan cinta bersama aku
Aku yakin kau kan jaga
Sebaik-baik cinta ini

Kini kau rasa kehilangan
Kau sedar betapa pentingnya aku di sisi
Yang selalu ada
Yang selalu rindu
Terhadap diri mu

Akhirnya Kau Akui Sendiri
Kau bukan lagi pemilik cinta ini
Zara Saae
Shah Alam
6/12/2012
10.20 am